Open: Woensdag, zaterdag & zondag 12:00 - 16:00; extra open op: 19-5, 30-5, 3-10, 1-11

Emmaus Feniks bestaat 11 jaar

Via deze weg onze dank aan al onze klanten, en dank aan onze bewoners en kanjers van vrijwilligers, zoals
‘Frits’ al 10 jaar: Kwam op een dag in januari 2008 vertellen hoe het anders/beter moest met onze boeken. Is het gaan doen en sorteert/prijst ze nu al 10 jaar
‘Ome Cor’ 9,5 jaar: Kwam zomer 2008 wat stenen brengen t,b,v, een brandafscheiding in de winkel beneden en ging niet meer weg. Klust en sorteert nog altijd
‘Timmerman Jan’ al 9,5 jaar: Kwam in de zomer van 2008 om bij te dragen, bracht ‘handige handjes’ mee. Al deze jaren al steun en toeverlaat voor menig bewoner en heeft vele prachtige dingen met hout gecreëerd en hersteld
‘Onze Jos’ al 9,5 jaar : Kwam rond oktober 2008 hulp aanbieden met aanleg en herstel van de oude elektra in het klooster; werd vertrouwenspersoon voor bewoners, praatpaal en spiegel voor de leiding
Thea al 8,5 jaar: Naast creatieve werkzaamheden thuis en elders was Thea toe aan iets extra’s erbij. Zij runt inmiddels niet alleen de kledingafdeling, maar zorgt ook voor de kerstman, de paashaas en vastelaovond in de winkel
‘Henk’ al 8 jaar: Meldde zich bij heropening van de winkel september 2009 om boeken te sorteren en rubriceren. Ging samen met onze ‘Boudewijn‘ aan de slag
 ‘Zr Monique’ al 7,5 jaar : Zocht een zinnige manier om mensen die het minder hebben te kunnen helpen nadat zij na vele jaren als missiezuster in NL was teruggekeerd. Een collega zuster vond dat Emmaus Feniks een goede plek voor haar zou zijn. Dat vindt zij zelf gelukkig ook en helpt de laatste jaren met veel plezier in de kledingwinkel
‘Gino’ al 6,5 jaar: Sinds september 2011 elke dinsdag, multi inzetbaar. Wat een klussen heeft deze man samen mer ‘mr Ten’ en anderen geklaard
 ‘Geert’ al 5 jaar : Was f12-12-2012 toe aan vrijwilligerswerk en deze sterke man sjouwt nu 5 jaar, ophaal, winkelinrichting, poort, niets is hem teveel
‘Herm, Wiel en Wim’ als team al 5 jaar: Kwamen als vriendenclubje om hier aan het klussen te gaan en zijn gebleven
Mr. ‘Ten’ al 5 jaar: Mr Ten kwam ons helpen om zelf aan zijn Nederlands te werken. Hij blijft ons verrassen met zijn technische toverkunsten, heeft al heel veel gerepareerd

Deze lijst zou welm heel erg lang worden als alle andere vrienden en vrijwilligers hier ook nog bij vermeld moesten worden..

Weet dat ONZE DANK GROOT IS, want zonder jullie waren we niet zover gekomen
• Met dank aan bestuur
• Met dank aan sponsoren groot en klein

ZO wonen en werken wij samen bij Emmaus Feniks, om onderdak te kunnen bieden aan hén die het even allemaal kwijt zijn geraakt en met een ‘duw in de rug’ weer een eind verder komen.
Het waren in deze tijd ruim 270 mannen, vrouwen en kinderen die hier voor kort of langere periode onderdak vonden.
Gaat dat allemaal wel goed? Gelukkig heel veel wel
Ruim 2/3e van al deze mensen vonden hun zelfstandige(re) weg na verloop van tijd, terwijl de anderen toch een tijdje onderdak vonden in een veilige/rustige omgeving.
Laten we SAMEN verder gaan.. Zonder U immers geen EmmaUs..

TIP: Houd onze website in de gaten.. er staan interessante dingen te gebeuren!!